Mål med mening

FyllingenBergen vil i samarbeid med Kirkens SOS og Lerøy Seafood invitere dere til årets «mål med mening» kamp. Kampen spilles kommende søndag, motstander er Halden TH.

Skrevet av NTH

LERØY SEAFOOD SPONSER KAMPBILLETTEN DIN og vi oppfordrer din bedrift eller du som privatperson om å støtte Kirkens SOS sammen med oss. Når FyllingenBergen møter Halden på søndag kan private og firmaer bidra til at hvert mål gir ekstra mening ved kjøp av målfaktor. Faktoren er et kronebeløp som kan være fra 1 kr og oppover, ganges opp med antall mål scoret i kampen og går uavkortet til Kirkens SOS.

La oss i felleskap støtte opp om det viktige arbeidet Kirkens SOS gjør, gjennom stor grad av frivillighet.

Vår fantastiske samarbeidspartner Lerøy har allerede betalt inngangsbilletten for publikum og vi drømmer om over 1000 tilskuere på søndag. Din tilstedeværelse betyr masse for oss. Vi gleder oss enormt til å starte opp igjen, inspirert av de fantastiske resultatene Eivind, Kristian og resten av sølvguttene leverte i Frankrike!

Det er flere muligheter å bidra på;

Dere kan bruke Vipps nr: 72448, registrerer dere i hallen før og under kamp (dersom dere vil ha faktura) eller sende en mail til følgende adresse: vidar@fyllingenbergen.no (oppgi hvor mange kroner pr mål du ønsker å gi).

Vi håper å skape en håndballfest for alle i Framohallen på søndag og samtidig samle inn penger til et meget viktig formål!

Her er et utdrag av hva Kirkens SOS gjør:

Kirkens SOS er Norges største døgnåpne krisetjeneste på telefon og internett. Daglig besvarer vi nær 500 henvendelser fra mennesker som trenger noen å snakke eller skrive med. Vi tror alle kan oppleve tap i livet som er alvorlige og som man trenger å snakke om.

Kirkens SOS er en selvmordsforebyggende tjeneste. Vi ønsker å fremme livsmot og håp i møte med mennesker i følelsesmessige og eksistensielle kriser. Vi har betydelig kompetanse innen vårt fagfelt og vet at vår tilstedeværelse redder liv.

  • Vi mottar omkring 300 000 henvendelser hvert år og besvarer nærmere 200 000 av dem.
  • Vi har tre ulike tjenester: Telefon, SOS-melding og chat. Vi er tilgjengelige døgnet rundt hele året.
  • Alle som tar imot henvendelser på telefon, på melding og chat er frivillige medarbeidere.
  • Totalt har Kirkens SOS nærmere 1000 frivillige medarbeidere og 40 ansatte.
  • Kirkens SOS omfatter 12 sentre, samt landssekretariatet i Oslo.
  • Kirkens SOS mottar offentlige tilskudd, men er avhengige av gaver for å opprettholde dagens omfang av virksomheten.

Selvmordsforebygging:

Årlig tar over 500 mennesker sitt eget liv i Norge, og nærmere ti ganger så mange forsøker uten å lykkes. Selvmord og selvmordsforsøk har omfattende konsekvenser for enkeltindivider og samfunnet generelt.

Å forebygge selvmord er en kompleks og sammensatt jobb som krever innsats fra mange hold. Vi vet at mennesker som ønsker å ta sitt eget liv føler stor håpløshet og ensomhet. Det å få snakke om et så alvorlig og ofte tabubelagt tema oppleves som lindrende for de fleste. Her fyller Kirkens SOS en viktig rolle. Vi er tilstede 24 timer i døgnet for alle som har behov for å snakke eller skrive med noen.

Det er viktig å prate direkte og åpent som selvmord. Alle som kontakter Kirkens SOS skal spørres om eventuelle selvmordstanker. Kirkens SOS har rutiner for å avdekke selvmordsrisiko og for å varsle ambulansepersonell ved akutt selvmordsfare.